Prodejci se na internetu dělí do dvou základních skupin. První jsou jednotlivci. To jsou obvykle fyzické osoby, které například přes inzerát prodávají věci, pro které již nemají využití. Tou druhou jsou internetové obchody. Ty obvykle nabízejí své produkty na vlastních webových stránkách. Obě tyto skupiny podstupují při prodeji určitá rizika. Některá mají společná, jiná jsou unikátní.
Tím nejčastějším, čemu prodejci čelí, jsou nepřevzaté zásilky. To je nepříjemné zvláště pokud si zákazník zvolil jako formu platby dobírku, kdy za zboží zaplatí až při převzetí. Ze strany kupujícího jde samozřejmě o rozumnou volbu, neboť až do dodání nemá jistotu, v jakém stavu a zda vůbec mu objednaná věc přijde. Pro prodávajícího se však jedná o tu nejhorší možnost.
Musí totiž vždy čekat, zda kupující balíček neodmítne. V tom případě totiž nejen nezíská peníze, ale dokonce je i ztratí. Musí totiž i v tomto případě zaplatit kurýrní společnosti za přepravu. Zároveň mu zboží může přijít zpátky v ne zcela dobrém stavu, což znamená, že jej již nebude moci prodat za plnou cenu, což je další ztráta.
Pro větší internetové obchody, zejména ty s oblečením, je typické vracení zboží. Zkrátka zákazník si zboží koupí, zaplatí, zjistí, že se mu na něm nakonec něco nelíbí a v zákonné lhůtě jej pošle zpět. Až potud v pořádku. Problém je, pokud je takových zákazníků hodně. A právě prodejci oblečení se s tím setkávají nejčastěji. Kupující si zboží převezme, doma si jej vyzkouší, zjistí, že mu nesedí, a pošle jej zpátky. Často to lidé takto dělají i opakovaně. Pro obchody to však představuje problém.
Proč problém? Především proto, že samozřejmě zákazníkovi musí vrátit plnou cenu. Což, stejně jako v předchozím případě, znamená, že budou opět tratit na výdajích na dopravu. Zároveň je tu opět ta možnost, že jim zboží přijde zpět poškozené, takže jej již nebudou moci prodat. Z tohoto důvodu představuje internetový obchod s oděvy jedno sice z nejvýnosnějších, ale zároveň nejrizikovějších odvětví podnikání.
Lidé, kteří jen přes inzerát prodávají nějakou věc, řeší často jiný problém. Tím jsou kupující, kteří je potom kontaktují a obviňují z toho, že zboží poslali poškozené. Zároveň požadují část ceny zpět. Je pravda, že přepravní společnost mohla danou věc poškodit. Stává se však také, že si zákazník zboží poškodí sám, aby mohl získat část svých peněz zpět. Někdy tito žadatelé sahají nakonec až k výhrůžkám. A jelikož prodávající je pouze fyzická osoba, u které navíc kupující zná adresu, není to právě nejlepší situace.
Přesto přese všechno je třeba říci, že většina internetových transakcí proběhne ke spokojenosti obou stran. Není tedy třeba se příliš obávat. Proto směle do toho, využijte možností moderní doby! Koneckonců od toho tady jsou.