Když vybíráte batoh na delší chození, prvním, na co se zaměříte, bude určitě objem. Pokud jste začátečník, může být vaším prvotním impulzem vybrat ten největší, co v obchodě najdete. Dobrá rada? Nedělejte to. Pokud se zrovna nechystáte na měsíční trek opuštěnými oblastmi východního Kyrgyzstánu, tak devadesát litrů stejně nikdy efektivně nevyužijete. Naopak, velké batohy samozřejmě váží více, a také vás budou svádět k tomu, abyste si nabalili hromadu nesmyslů. Na týden až čtrnáct dní do alespoň řídčeji obydlených oblastí vám bude bohatě stačit padesát nebo šedesát litrů. Nevybírejte naopak ani příliš malé batohy, počítejte s tím, že v kopcích nebo na louce nebudete mít čas seskládat všechno na milimetr přesně tím jediným způsobem, kterým se to dovnitř vejde.
Co se materiálů týče, tak drtivá většina krosen se dnes vyrábí z umělých vláken, která alespoň částečně odpuzují vodu, nenasávají pot a snadno se čistí. Pozor byste si měli dát na to, z čeho jsou vyrobené přezky a pásky. Právě ty bývají totiž většinou první věcí, která povolí, a poslední, co chcete, je někde uprostřed kopců řešit prasklý bederní pás. Poohlédněte se proto po batozích, které mají tyto prvky vyrobené z kvalitního tvrzeného plastu. Pokud naopak nevypadají tyto části stabilně ani v obchodě, sáhněte po jiném modelu. Co se konstrukce týče, nepodceňte přítomnost bederního a hrudního pásu, které pomohou váhu rovnoměrně rozložit, a také přítomnost vnějších, menších kapes a pásků na karimatku nebo deku. Díky nim nebudete muset přebalit celé zavazadlo jenom kvůli peněžence nebo pláštěnce. Batoh by také ideálně měl být vybavený voděodolným obalem, který se přes něj v případě deště dá přetáhnout pro extra ochranu.
Nenechte se naopak omámit některými extra vychytávkami, které ženou cenu batohu nahoru, ale prakticky k ničemu neslouží. Pokud nejste sportovec-profesionál nebo člen horské služby, tak úpravu pro camelbag nebo pro uchycení lyží nepotřebujete.