Například můžete sice zasílat krátké textové zprávy prostřednictvím „short message service“ (zkratka SMS), ale ve vztahu se zákazníky, byste měli s touto funkcí zacházet velmi úsporně. Posílejte SMS zprávy jen tehdy, musíte-li klienta stručně a krátce o něčem informovat. Může se například jednat o zprávu, že se zpozdíte na domluvenou schůzku nebo pokud mu chcete zaslat informaci, že jste mu poštou zaslali nějaké podklady. Ale nikdy však nepřivádějte klienta do takové situace, že by musel na vaši SMS odpovídat. Proč? Například zaslaná otázka k potřebě podkladů k vaší další schůzce, určitě vyžaduje podrobnou odpověď. Takže rada zní, raději zavolejte nebo pošlete e-mail.
A pravidla při telefonování?
Určitě se vyhněte zvučnému hlasu. Tím byste zákazníka nudili a také by z toho mohl špatně usuzovat o vaší povaze. Také nehulákejte, nebo naopak nehovořte příliš potichu. Nemluvte monotónně, zdůrazňujte důležité části. Tempo řeči a její důraz by spolu měly vytvářet dynamický celkový dojem. Nemluvte, ale ani příliš pomalu. Opět by si klient z toho mohl učinit negativní závěry, které by se týkaly vaší povahy. A co dál? Vedle důrazu a výslovnosti byste měli brát při telefonickém rozhovoru se zákazníkem také v úvahu ještě další faktory. Například? Vyjadřujte se co nejpřesněji a snažte se nepoužívat superlativy a klientovi nepochlebujte. Používejte jednoduché formulace, slova a pojmy a soustřeďte se hlavně na podstatné informace. Také je důležité se ptát, tím projevíte zájem a zároveň můžete rozhovor řídit. V neposlední řadě také otázkami můžete získat čas.
Nepolevte v aktivitě
Pokud jste uspokojili klientovu potřebu informací nebo už můžete přijmout jeho zakázku, měli byste být bezpodmínečně nadále aktivní. Vzbuďte u klienta také zájem i o jiné produkty nebo služby vaší firmy. Můžete to udělat doplněním první nabídky, kterou již řešíte, nebo se zmiňte o potřebě řešení v jiné oblasti. Bezprostředně také předložte druhou nabídku. Případně byste se měli snažit o možnost domluvit si pro projednání druhé nabídky obchodní schůzku.